فروشگاه و سایت تخفیف هایپرشاین

هایپرشاین فروشگاه تخفیفی آنلاین و سایت اینترنتی تخفیف و خرید ارزان

تشخیص ظروف چینی از سرامیک - فروشگاه هایپرشاین

تشخیص ظروف چینی از سرامیک

تشخیص ظروف چینی از ظروف سرامیک.jpg

تشخیص ظروف چینی از سرامیک


در زندگی امروزی، بخش زیادی از صنایع مختلف با استفاده از محصولات سرامیکی ساخته می‌شوند. سرامیک نوعی سفال پوشیده از لعاب بسیار مقاوم است و تنوع وسیعی دارد. اگر همین حالا نگاهی به اطراف خود بیندازید، انواع سرامیک را در ساخت ابزار و لوازم خود می‌بینید.

سرامیک کاربرد وسیعی در ساخت اشیاء تزئینی، کاشی، کف‌پوش، لوله‌های فاضلاب، ابزار الکترونیکی و صوتی، لوازم آزمایشگاهی، ابزار کار و برش، عایق و اجسام نسوز، لوازم دندان‌سازی و ظروف غذاخوری دارد. به همین دلیل می‌توان گفت که سرامیک، مقاومت و انعطاف‌پذیری زیادی دارد.

ظروف چینی و ظروف سرامیکی کاربردی‌ترین ظروف غذاخوری هستند. ظاهر این ظروف ممکن است شبیه به هم باشند و شما موقع خرید، تفاوت آنها را تشخیص ندهید. درحالی‌که ظروف چینی و سرامیک در نوع مواد اولیه متفاوت هستند، همچنین ظاهر و کاربرد آنها هم باهم فرق دارد.

در این مقاله با ما همراه باشید تا مهمترین تفاوت این ظروف را با شما درمیان بگذاریم.

 

سرامیک چیست؟

تمام محصولات غیر فلز معدنی که در دمای بیش از 600 درجه سانتی‌گراد ساخته شده‌اند و با لایه‌ای از لعاب پوشیده می‌شوند، نوعی سرامیک هستند. ظروف غذاخوری سرامیکی انواع مختلفی دارند که ظروف سفالی، ظروف سنگی و چینی هم نوعی از آنها هستند.

خاک رس، سیلیس، کوارتز و کائولن در ترکیب ظروف سرامیکی استفاده می‌شود و در مقایسه با ظرف سفالی مقاومت بیشتری دارند. گِل ظروف سفالی خمیری و سفت اما گِل ظروف سرامیکی رقیق است و از قالب برای ساخت آن استفاده می‌شود.

در ساخت این ظروف، هرچه لعاب با‌کیفیت‌تری استفاده شود، این ظروف مرغوب‌تر می‌شوند. لعاب، یک لایه نازک سیلیکاتی است که ظروف را با آن می‌پوشانند تا نفوذ‌پذیری ظرف را کاهش دهند و ظاهر آن، زیباتر شود.

ظروف سرامیکی و چینی، هرکدام مزیت‌های خود را دارند و با توجه به نیازتان می‌توانید آنها را در  آشپزخانه خود استفاده کنید.

 

فرق ظروف سرامیک و چینی

مهمترین تفاوت این ظروف در نوع مواد اولیه آنها است. برای ساخت ظروف چینی از نوعی خاک رس، کوارتز، فلدسپات و کائولن استفاده می‌شود. ظروف چینی را در کوره، در دمای بالاتری حرارت می‌دهند، به همین دلیل بسیار مقاوم‌تر از ظروف سفالی و سرامیکی هستند.

ظروف چینی و سرامیکی از لحاظ ظاهری هم تفاوت‌هایی دارند. ظروف چینی ظریف و نازک هستند. رنگ ظروف چینی درخشان و شفاف است و معمولا نور را از خود عبور می‌دهند.

ظروف سرامیکی قبل از اینکه با لعاب پوشیده شوند، متخلخل هستند و در مقایسه با ظروف چینی وزن کمتری دارند. با این حال، این روزها انواع مختلفی از ظروف چینی را بسیار سبک و ظریف می‌سازند. چینی استخوانی، نوعی چینی سبک و مقاوم است که کیفیت بالایی دارد.

 

کاربرد ظروف چینی و سرامیکی

همانطور که در ساخت چینی و سرامیک، تفاوت‌هایی وجود دارد، کاربرد آنها هم متفاوت است. ظروف چینی را بیشتر برای پذیرایی‌های رسمی، در هتل‌ها و رستوران‌ها استفاده می‌کنند. یکی از مهمترین دلایل محبوبیت ظروف چینی برای میهمانی‌ها، این است که چینی‌ها براق و درخشان هستند. ظروف چینی معمولا بسیار شیک و ساده طراحی می‌شوند و برای سرو غذا مناسب هستند.

ظرف سرامیکی را می‌توانید برای روزمره استفاده کنید. ظاهر ظروف سرامیکی تنوع زیادی دارند و رنگ آنها برای استفاده روزانه باعث افزایش اشتها می‌شود. شما می‌توانید ظروف سرامیک باکیفیتی را برای سرویس غذاخوری کودک خود انتخاب کنید. ظرف و لیوان سرامیکی گرمای غذا را بیشتر در خود نگه می‌دارند و به این دلیل موردپسند برخی افراد هستند.

 

تشخیص ظروف چینی از سرامیک

 

تشخیص چینی اصل

چینی‌های موجود در بازار معمولا از دو نوع مواد اولیه ساخته می‌شود؛ چینی پرسلان و چینی استخوانی که در ساخت چینی استخوانی از نوعی استخوان جانداران استفاده می‌شود. کیفیت ظروف چینی مرغوب به میزان سفیدی آن، شفاف بودن، ظاهر یکدست و وزن آنها بستگی دارد.

چینی را در برابر نور قرار دهید و اگر نور از آن عبور کرد، چینی مرغوبی است. عبور نور، مهمترین تفاوت ظروف سرامیکی و چینی است. ظروف سرامیکی ضخامت بیشتری دارند و نور را عبور نمی‌دهند.

سفیدی ظروف چینی از نکات مهم در تشخیص کیفیت آنها است. در صورتی‌که چند ظرف چینی از برندهای مختلف موجود در بازار را در کنار هم قرار دهید، تفاوت آنها را کامل احساس می‌کنید. برخی از آنها به رنگ طوسی نزدیک‌تر هستند. ظرف چینی که سفید‌تر است، کیفیت بهتری در مواد اولیه دارد و مقاوم‌تر است.

وزن ظروف چینی هم یکی دیگر از نکات مهم در تشخیص آنها است. ظروف اوپال و سرامیک در مقایسه با چینی‌ها سبک‌تر هستند، با این حال برخی از کارخانجات، انواع مختلفی از چینی را تولید کردند که بسیار سبک و مقاوم هستند. به‌طور مثال چینی‌های استخوانی ظرافت زیادی دارند و در مقایسه با انواع چینی‌ها بسیار سبک و مقاوم هستند.

 

کلام آخر

ظروف سرامیکی و ظروف چینی با نام‌های تجاری متفاوتی در بازار عرضه می‌شوند. بیشتر افراد موقع خرید ظروف آشپزخانه درباره انتخاب این دو مطمئن نیستند و اطلاعات کافی درباره کاربرد آنها ندارند. این ظروف اگر با کیفیت بالا تولید شوند، بسیار کاربردی هستند و هر دوی آنها را می‌توانید با خیال راحت استفاده کنید.

 

این ظروف برای سرو غذا کاملا سالم و بهداشتی هستند. استفاده از سرامیک، علاوه بر ساخت ظروف، در صنعت و ساخت ابزار هم کاربرد دارد. ظروف سرامیکی مقاوم و کاربردی هستند، بنابراین لازم است با توجه به نیاز خود آنها را انتخاب کنید.

ما در این مقاله سعی داشتیم ظروف سرامیک و چینی را با هم مقایسه کنیم و نکات مهمی درباره تشخیص این ظروف با شما درمیان بگذاریم.

 

سوالات متداول:

مهمترین تفاوت ظاهری ظروف سرامیکی و چینی کدام است؟

ظروف چینی بسیار ظریف و نازک‌تر از ظروف سرامیکی هستند و رنگ آنها سفیدتر است.

ظروف سرامیکی چه کاربردی دارند؟

شما باتوجه به سلیقه و نیاز خود می‌توانید از آنها استفاده کنید، اما برای استفاده روزمره، ظروف سرامیکی مناسب‌تر هستند.

ظروف سرامیکی سبک‌تر هستند یا ظروف چینی؟

ظروف سرامیکی معمولا متخلخل هستند و وزن کمتری دارند، با این حال، برخی چینی‌ها مثل چینی استخوانی بسیار نازک و سبک تولید می‌شوند.

 

بهترین و متنوع ترین ظروف سرامیکی و ظروف چینی را می توانید از هایپرشاین تهیه نمایید.

ادامه

مجله ( blog / بلاگ ) هایپرشاین

clear-bug-div
ورود کاربران
شبکه های اجتماعی هایپرشاین
  • هایپرشاین را در اینستاگرام دنبال کنید به کانال تلگرام هایپرشاین بپیوندید دارای گواهینامه امنیتی  ssl(وبسایت امن)
کانال تلگرام هایپرشاین
"فروشگاه و سایت تخفیف هایپرشاین" هایپرشاین فروشگاه تخفیفی آنلاین و سایت اینترنتی تخفیف و خرید ارزان می باشد که از سال 92 برنامه ریزی های مدون اولیه برای تاسیس آن انجام شد. مجموعه هایپرشاین در پی برنامه ریزی های متمادی و سنجش بازار، نهایتا اوایل سال 93 فروشگاه اینترنتی و سایت تخفیف هایپرشاین را تاسیس نمود . در فروشگاه اینترنتی و سایت تخفیف هایپرشاین تنها هدف فروش نیست ، بلکه مجموعه هایپرشاین سعی می نماید بر طبق برنامه های خود سایت و فروشگاه اینترنتی را گسترش داده و سایر خدمات را نیز بگنجانیم تا آینده ای نچندان دور تمام نیاز خانوار ایرانی را بتوانبم تامین نماییم و همه بتوانند نیازهای خود را از محل کار ، منزل و ... تنها از طریق ورود به فروشگاه اینترنتی و سایت تخفیف هایپرشاین به نحو مناسبی تهیه نمایند. مجموعه فروشگاه و سایت تخفیف هایپرشاین سعی می نماید جهت نکوداشت انتخاب شما بزرگواران، تمامی محصولاتی که ارائه می دهیم قیمتی پایین تر از قیمت مصرف کننده یا بازار آن کالا را داشته باشند. امیدواریم تلاش مجموعه فروشگاه اینترنتی و سایت تخفیف هایپرشاین باعث جلب رضایت حداکثری شما بزرگواران باشد و بتوانیم خدماتی شایسته شما خوبان و همراهان همیشگی هایپرشاین ارائه دهیم. همچنین هایپرشاین برای خریدهای بیش از 1.000.000تومان، کالای شما را بطور رایگان به سراسر کشور ارسال می نماید.