فروشگاه و سایت تخفیف هایپرشاین

هایپرشاین فروشگاه تخفیفی آنلاین و سایت اینترنتی تخفیف و خرید ارزان

راهنمای انتخاب بهترین سرویس قاشق و چنگال - فروشگاه هایپرشاین

راهنمای انتخاب بهترین سرویس قاشق و چنگال

راهنمای-انتخاب بهترین سرویس قاشق و چنگال.jpg

 

راهنمای انتخاب بهترین سرویس قاشق و چنگال

 

وسایلی مانند قاشق و چنگال در فهرست خرید لوازم خانگی کاملا ضروری قرار دارد. استفاده روزمره از این ابزار، سوال‌هایی را درباره دقیق‌ترین معیار انتخاب قاشق و چنگال و ابزار سرو غذا در ذهن خریداران ایجاد کرده است. بهترین سرویس قاشق و چنگال بر اساس میزان استفاده و همین‌طور سبک زندگی افراد می‌تواند متفاوت باشد. در این مقاله از مجله هایپرشاین به راهنمای انتخاب بهترین سرویس قاشق و چنگال پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

 

تاریخچه قاشق و چنگال

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در زمان های قدیم تنها کسانی که حق استفاده از قاشق و چنگال را داشتند پادشاهان و روئسای قبیله ها بودند و افراد عادی به هیچ وجه قادر به استفاده از قاشق و چنگال نبودند ، حتی در آن زمان برای افراد بزرگی چون پادشاهان قاشق چنگال ها را از طلا و منقره می ساختند که جلوه و درخشندگی بسیار بالایی داشتند اما رفته رفته با گذشت زمان مردم عادی هم به استفاده از قاشق و چنگال روی اوردند و با همه گیر شدن این وسیله دیگر قاشق و چنگال ها را از طلا و نقره نمی ساختند و برای ساخت آن ها از استیل یا فولاد ضد زنگ استفاده می کردند .

 

در انتخاب سرویس قاشق و چنگال به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

بودجه خود را مشخص کنید

وقتی وارد بازار می شوید با انواع سرویس های قاشق و چنگال روبه رو می شوید مطمئنا بررسی همه ی آن ها ممکن است بسیار زمان بر و وقت گیر باشد بنابراین اولین کاری که می توانید با آن دایره جست و جو خود را محدود کنید مشخص کردن بودجه مناسب برای خود است ، سرویس های قاشق و چنگال از تنوع قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند و نمی توان برای هر کدام قیمت دقیقی را در نظر گرفت اما اگر شما تعیین کنید که تا چه سقف قیمتی قصد خرید دارید می توانید در این بازه قیمت به سراغ قاشق و چنگال مناسب بروید . به نظر من اگر حوصله رعایت کردن نکات راهنمای خرید قاشق و چنگال را ندارید حداقل این یک نکته را مد نظر قرار دهید .

 

تعداد قاشق و چنگال مورد نظر را مشخص کنید

همانطور که پیش تر هم گفتیم قاشق و چنگال را می توان به صورت جعبه ای یا به صورت کنسولی خرید و یا می توانید جدا جدا هر کدام را خریداری کنید ، به عنوان مثال یک ست سرویس 24 نفره شامل اقلام متفاوتی چون قاشق و چنگال غذاخوری ، کارد و چنگال میوه خوری ، قاشق شربت خوری ، مربا خوری ، ملاقه و کفگیر می شود خیلی از افراد هستند که در هنگام خرید قاشق و چنگال جهیزیه خود به سراغ سرویس آن ها می روند اما با گذشت زمان ممکن است از هیچ یک از اقلام آن ها استفاده نکنند بنابراین می توان به سراغ فروشنده های که سرویس قاشق و چنگال را به صورت فله ای میفروشند رفت و ست های قاشق و چنگال خود را در هر طرح و مدلی که دوست دارید خریداری کنید .

 

جنس قاشق و چنگال

در گذشته سرویس‌های قاشق و چنگال از طلا و نقره ساخته می‌شد اما با عمومیت یافتن استفاده از این ابزار، فولاد ضد زنگ و استیل جای متریال سازنده را پر کرد. فولاد ضدزنگ و استیل به دلیل برخورداری از عناصری چون وانادیوم و تیتانیوم مانع از زنگ زدن قاشق شده و عناصر نیکل و کروم نیز موجب ماندگاری بیشتر قاشق و چنگال در برابر خوردگی و خم‌شدگی می‌شود. از آنجاکه رنگ استیل ممکن است کمی کسل‌کننده باشد، تولیدکنندگان دست به تولید سرویس‌های استیلی به رنگ طلایی، مسی، برنجی و برنزی نیز زده‌اند. قاشق و چنگال‌هایی با دسته‌های چوبی و سرامیکی نیز اخیرا طرفداران خود را در بین خریداران پیدا کرده‌اند

 

کیفیت و وزن قاشق و چنگال

به جز قاشق‌ و چنگال‌های مسافرتی که ترجیح بر سبک بودن آنهاست، مدل‌های خانگی یا مدل‌هایی که برای مهمانی‌ها و مناسبت‌ها استفاده می‌شوند معمولا کمی سنگین‌تر و بادوام‌ترند. برای اطمینان از درجه کیفی قاشق و چنگال می‌توانید اعدادی که روی بدنه آنها درج شده را مورد بررسی قرار دهید. روی مرغوب‌ترین استیل‌ها ارقام ۱۰/۱۸ را مشاهده خواهید کرد که نشان‌دهنده نسبت آلیاژ (۱۸ درصد کروم و ۱۰ درصد نیکل) به کار رفته در ساخت آن است. در بازار قاشق و چنگال‌هایی با کیفیت‌های ۸/۱۸ و ۰/۱۸ نیز موجود است که ۰/۱۸ به دلیل نبود نیکل، احتمال خوردگی آن بالاست.

 

اجزای اصلی سرویس قاشق و چنگال

 

قاشق

مهمترین انواع قاشق در این سرویس شامل یک‌دست قاشق غذاخوری که معمولا از مابقی قاشق‌ها بزرگتر است، یک‌دست قاشق سوپ‌خوری که کمی کوچکتر و گودتر است، یک‌دست قاشق شربت‌خوری که باریک و بلند است و یک‌دست قاشق چای‌خوری یا قهوه‌خوری می‌شود.

همه سرویس‌ها معمولا قطعات اصلی را دارند. در برخی از سرویس‌ها قطعاتی مانند چنگال مخصوص دسر، قاشق شکلات‌خوری و قطعات فانتزی دیگری وجود دارند که به راحتی با چنگال و قاشق‌های دیگر جایگزین می‌شوند. اگر قطعه‌ مدنظر شما در سرویس انتخابی موجود نیست، آن را جداگانه تهیه کنید. زیرا ممکن است بعدها دیگر مدل آن به راحتی پیدا نشود.

 

چنگال

در این سرویس‌ها، یک‌دست چنگال غذاخوری وجود دارد که از مابقی چنگال‌ها بزرگتر و شاخه‌های آن کشیده‌تر است. یک‌دست چنگال سالادی نیز که کمی از چنگال غذاخوری کوچکتر است، یک‌دست چنگال دسر که باریک‌تر از مدل چنگال سالادی است  و یک‌دست چنگال سرو ماهی که نازک‌تر از چنگال غذاخوری است، اجزای دیگر سرویس‌های قاشق و چنگال را تشکیل می‌دهند. برخی از سرویس‌ها شامل چنگال‌های مخصوص صدف و لابستر است که در ایران کاربرد بسیار کمتری دارد.

 

کارد

با مصرف بیشتر غذاهای غیرایرانی استفاده از کارد نیز بیشتر شده است. معمولا کارد غذاخوری همان کارد میوه‌خوری است. اگر تمایلی ندارید از کاردهای سرویس‌ برای خوردن میوه استفاده کنید، کاردهای میوه‌خوری را جداگانه بخرید. در بعضی از سرویس‌ها مخصوصا سرویس‌های ایرانی کارد میوه‌خوری جداگانه نیز وجود دارد.

در سرویس‌های قاشق و چنگال، یک‌دست کارد غذاخوری وجود دارد که از مابقی کاردها بزرگتر است و نوک آن حالت منحنی دارد. یک‌دست کارد مخصوص برش نیز که از مدل غذاخوری کوچکتر است جزیی از سرویس را تشکیل می‌دهد. در سرویس‌های خارجی یک‌دست  کارد سرو ماهی و کارد استیک نیز وجود دارد که با طراحی دندانه‌دار از آن برای جدا کردن پوست ماهی و استخوان استفاده می‌شود.

 

ابزار سرو غذا

ملاقهبسته به مدل سرویس دارای یک یا دو عدد بوده و بزرگ و بلند و گود است.

کفگیربسته به مدل سرویس دارای یک یا دو عدد بوده و بزرگ و مسطح است.

قاشق بزرگبسته به مدل سرویس دارای یک یا دو عدد بوده و بزرگ و کشیده با گودی کمتر از ملاقه است.

چنگال بزرگ بسته به مدل سرویس دارای یک یا دو عدد بوده و اندازه آن مشابه قاشق کشیدن غذا است.

 

قاشق و چنگال مات بهتر است یا براق؟

قاشق و چنگال مات: این نوع قاشق و چنگال‌ها در برابر خط و خش مقاوم‌تر است و چنانچه دچار خط و خش شوند آنچنان به چشم نمی‌آید. قاشق و چنگال‌ مات قابل شست‌وشو در ماشین ظرفشویی بوده و لکه‌ها را کمتر نشان می‌دهند.

 

قاشق و چنگال براق: قاشق و چنگال‌های براق به واسطه درخشش و انعکاس نوری که دارند بسیار زیبا و جلوه‌گرند. در نظر داشته باشید که قاشق و چنگال‌های براق را پس از شست‌وشو باید فورا خشک کرد زیرا خشک شدن قطرات روی بدنه قاشق و چنگال ایجاد لک می‌کنند.

 

تشخیص قاشق و چنگال خوب

پس از این که به طور کامل راهنمای خرید قاشق و چنگال را بررسی کردید زمان آن فرا رسیده که بتوانید قاشق و چنگال خوب را تشخیص دهید . وقتی در رابطه با تشخیص قاشق و چنگال خوب و اصل سرچ می کنید مطالبی بالا می آید از این نظر که اگر قاشق و چنگال استیل شما به آهنربا جذب شوند اصل هستند و اگر این کشش جسبندگی ایجاد نشوند به این منظور است که قاشق و چنگال شما از کیفیت خوبی برخوردار نمی باشد .

لازم میدانم که همینجا به طور قطع این مسئله را تکذیب کنم که خاصیت آهنربایی بودن قاشق و چنگال استیل هیچ ربطی به تشخیص اصل بودن و یا تقلبی بودن قاشق و چنگال شما ندارد و تنها درصد نیکل موجود در ساختار قاشق و چنگال را مشخص می کند .

برای آن که از سلامت قاشق و چنگال خود مطمئن شوید اطمینان پیدا کنید که بر روی سرویس قاشق و چنگال روکش آلومینیومی کشیده نشده باشد ، وجود روکش الومینیوم با مواد غذایی دیگر واکنش می دهد و ممکن است مشکلاتی را برای سلامت فرد به وجود آورد .

 

مشخصات قاشق چنگال خوب

در رابطه با مشخصات قاشق چنگال خوب باید گفت که :

- قاشق و چنگال خوب به سرعت خش نمی افتد .

- قاشق و چنگال خوب تمام اقلام مورد نیاز ما را دارا می باشد .

- قاشق و چنگال خوب بسته بندی شیک و مناسبی دارد .

- قاشق و چنگال خوب از طراحی زیبا و دلنشینی برخوردار است .

- قاشق و چنگال خوب پس از چند بار استفاده رنگ اصلی خود را از دست نمی هد .

- قاشق و چنگال خوب پس از چندین بار استفاده و شست و شو کدر و مات نمی شود و براقیت خود را حفظ می کند .

این مشخصات و مشخصات دیگری که در راهنمای خرید قاشق و چنگال خدمتتان گفتیم همگی از ویژگی های قاشق و چنگال خوبند .

 

چگونه قاشق و چنگال خود را همیشه نو نگهداریم ؟

حتی اگر با کیفیت ترین نوع استیل را برای قاشق و چنگال خود تهیه کنید در صورت استفاده نامناسب احتمال زنگ زدگی و تغییر رنگ آن وجود خواهد داشت در ادامه شما را با نکاتی آشنا می کنیم تا احتمال زنگ زدگی را کاهش دهد .

- در هنگام شست و شوی قاشق و چنگال خود به هیچ عنوان از سیم ظرف شویی استفاده نکنید  .

- اگر قصد دارید تا قاشق و چنگال خود را درون ماشین ظرف شویی قرار دهید پیشنهاد می کنم تا قبل از استفاده ابتدا دفترچه راهنما یا بروشور آن را مطالعه کنید.

- در هنگام سرو غذا بهتر است تا قاشق و چنگال خود را محکم به یکدیگر نزنید چرا که ممکن است در این حالت خط و خراشی بر روی آن ها ایجاد شود .

- بعد از هربار استفاده از قاشق و چنگال خود توصیه می کنم تا سریع آن ها را بشویید تا لکه ای بر روی آن ها ایجاد نشود .

- بهتر است قاشق و چنگال خود را با دست بشویید و ترجیحا از ماشین ظرف شویی استفاده نکنید .

- حتما این نکته را مدنظر داشته باشید که قاشق و چنگال خود را با ظروف نقره درون ماشین ظرف شویی قرار ندهید .

 - در هنگام شست و شو از شوینده های غیر استاندارد استفاده نکنید .

 

سوالات متداول

* یک قاشق و چنگال خوب چه ویژگی هایی دارد ؟

از جمله از این ویژگی ها می توان به ضدخش بودن ، مقاومت خوب ، حفظ براقیت خود ، حفظ رنگ خود و … اشاره کرد .

 

* سرویس قاشق و چنگال چند پارچه بخریم؟

سرویس های قاشق و چنگال در تعداد پارچه های متفاوت و همچنین برای تعداد افراد مشخصی تولید می شوند ،قبل از خرید این نکته را حتما در نظر بگیرید .

 

* قاشق چنگال فله بخرم یا کنسولی ؟

قاشق و چنگال ها در بسته بندی های متفاوتی در بازار وجود دارند خرید قاشق و چنگال فله به شما این امکان را می دهد تا قاشق و چنگال ها را خودتان به صورت دستی انتخاب کنید اما در بسته بندی های کنسولی و سامسونتی این امکان وجود ندارد.

 

 

در این مقاله که توسط هایپرشاین تهیه شده است به راهنمای انتخاب بهترین سرویس قاشق و چنگال  پرداختیم. همیشه در هایپرشاین خریدی با کیفیت خوب همراه با قیمت مناسب را تجربه نمایید.

 

ادامه

مجله ( blog / بلاگ ) هایپرشاین

clear-bug-div
ورود کاربران
شبکه های اجتماعی هایپرشاین
  • هایپرشاین را در اینستاگرام دنبال کنید به کانال تلگرام هایپرشاین بپیوندید دارای گواهینامه امنیتی  ssl(وبسایت امن)
کانال تلگرام هایپرشاین
"فروشگاه و سایت تخفیف هایپرشاین" هایپرشاین فروشگاه تخفیفی آنلاین و سایت اینترنتی تخفیف و خرید ارزان می باشد که از سال 92 برنامه ریزی های مدون اولیه برای تاسیس آن انجام شد. مجموعه هایپرشاین در پی برنامه ریزی های متمادی و سنجش بازار، نهایتا اوایل سال 93 فروشگاه اینترنتی و سایت تخفیف هایپرشاین را تاسیس نمود . در فروشگاه اینترنتی و سایت تخفیف هایپرشاین تنها هدف فروش نیست ، بلکه مجموعه هایپرشاین سعی می نماید بر طبق برنامه های خود سایت و فروشگاه اینترنتی را گسترش داده و سایر خدمات را نیز بگنجانیم تا آینده ای نچندان دور تمام نیاز خانوار ایرانی را بتوانبم تامین نماییم و همه بتوانند نیازهای خود را از محل کار ، منزل و ... تنها از طریق ورود به فروشگاه اینترنتی و سایت تخفیف هایپرشاین به نحو مناسبی تهیه نمایند. مجموعه فروشگاه و سایت تخفیف هایپرشاین سعی می نماید جهت نکوداشت انتخاب شما بزرگواران، تمامی محصولاتی که ارائه می دهیم قیمتی پایین تر از قیمت مصرف کننده یا بازار آن کالا را داشته باشند. امیدواریم تلاش مجموعه فروشگاه اینترنتی و سایت تخفیف هایپرشاین باعث جلب رضایت حداکثری شما بزرگواران باشد و بتوانیم خدماتی شایسته شما خوبان و همراهان همیشگی هایپرشاین ارائه دهیم. همچنین هایپرشاین برای خریدهای بیش از 1.000.000تومان، کالای شما را بطور رایگان به سراسر کشور ارسال می نماید.