فروشگاه و سایت تخفیف هایپرشاین

هایپرشاین فروشگاه تخفیفی آنلاین و سایت اینترنتی تخفیف و خرید ارزان

علت و رفع بوی بد یخچال و فریزر - فروشگاه هایپرشاین

علت و رفع بوی بد یخچال و فریزر

علت و رفع بوی بد یخچال و فریزر.jpg

 

علت و رفع بوی بد یخچال و فریزر

 

 برای همه ما این اتفاق بارها رخ داده است که بوی بد یخچال را از درون انواع یخچال و فریزر احساس کرده باشیم . به خاطر بسته بودن درب یخچال بوی بد آن به داخل محیط منزل سرایت نمی کند و زمانی متوجه آن می شویم که بخواهیم درب یخچال فریزر را باز نماییم. بوی بد یخچال اتفاقی است که می تواند برای انواع یخچال ها اتفاق بیفتد. شاید تصور کنید اگر برای یک یخچال هزینه زیادی صرف کنید دیگر شاهد بوی بد یخچال نخواهید بود. باید گفت که این موضوع ربطی به نوع یخچال شما ندارد. ربطی ندارد یخچال فریزر شما ساید بای ساید باشد یا یخچال فریز دوقلو با قیمت بالا یا یک یخچال فریزر بالا پایین با کمترین قیمت. اگر برخی نکات را در ارتباط با اصول نگهداری انواع یخچال ها رعایت ننمایید بوی بد یخچال را از هر نوع یخچال فریزری که باشد شاهد خواهید بود. در این مقاله سعی داریم منشا بوی بد  را بشناسیم و سپس راهکارهایی را در مقابله با آن ارائه نماییم.

 

دلایل بوی بد یخچال

 بوی بد یخچال علت های گوناگونی می تواند داشته باشد که در ادامه مهمترین علت های آن را بیان می نماییم.

 

1- مواد غذایی فاسد داخل یخچال 

فاسد شدن مواد غذایی در داخل یخچال یکی ازعواملی است که میتواند باعث تولید بوی بد داخل یخچال شود. گاه ظرفیت بالای داخل یخچال ها باعث می شود تا متوجه برخی مواد غذایی در داخل یخچال نشوید. همان مواد غذایی یا میوه هایی که قابلیت فاسد شدن دارند می توانند باعث بوی بد یخچال شوند. به جهت مقابله با این موضوع توصیه می شود هر 2 هفته یکبار نسبت به مرتب سازی مواد غذایی در داخل یخچال اقدام نمایید تا شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشید. مرتب سازی مواد غذایی داخل یخچال اولین اقدامی است که باید انجام دهید و مواد فاسد را از درون یخچال خارج نمایید.

دومین اقدامی که انجام دادن آن برای رفع بوی بد یخچال ضروری به نظر می رسد تمیز کردن فضای داخلی یخچال و طبقات و کشوهای آن می باشد . درست است که تمیز کردن فضای داخلی می تواند زمان زیادی از شما بگیرید ولی در عوض باعث جلوگیری از تولید بوی بد داخل یخچال می گردد. توصیه می کنیم حتما به صورت مداوم و ماهانه نسبت به تمیز سازی فضای داخلی یخچال اقدام نمایید .

 

2- جایگذاری نادرست مواد غذایی داخل یخچال

چینش صحیح مواد غذایی در داخل یخچال یکی از اقداماتی است که می تواند از فاسد شدن مواد غذایی در داخل یخچال جلوگیری نماید . گاه بی توجهی به این موضوع باعث می شود که مواد غذایی خیلی زودتر از آنچه گمان می کردیم درون یخچال فاسد شوند. برخی اشتباهات رایج در این زمینه وجود دارد که زمینه فاسد شدن مواد غذایی را فراهم می آورد.

یکی از اشتباهات رایج این است که ما گاهی غذاهای مانده از شام یا ناهار را خیلی دیر داخل یخچال می گذاریم . اگر می خواهید یک ظرف حاوی مواد غذایی را داخل یخچال بگذارید در اولین فرصت این کار را انجام دهید . گاه به دلیل بیرون ماندن مواد غذایی در محیط ببیرون باکتری ها به غذاها می چسبند و همین موضوع باعث می شود تا مواد غذایی سریع در داخل یخچال فاسد گردند.

از دیگر اشتباهات رایج در زمینه چینش مواد غذایی ، قرار دادن مواد گوشتی در کنار سبزیجات می باشد . این نوع چینش می تواند سبب فاسد شدن زود هنگام مواد گوشتی در داخل یخچال گردد .

از دیگر اشتباهات رایج می توان به قرار دادن مواد پخته در کنار مواد خام اشاره نمود . توصیه می شود مواد غذایی و خام را در قفسه های جداگانه قرار دهید تا بتوانید از فاسد شدن مواد غذایی در داخل یخچال پییشگیری نمایید .

آنچه ذکر شد نمونه ای از اشتباهات رایج در چینش مواد غذایی در داخل بود که رعایت هر یک از آنها می تواند مانع تولید بوی بد در داخل یخچال گردد.

 

3- مشکلات فنی یخچال

اگر پس از تمیز کردن فضای داخلی یخچال باز شاهد بوی یخچال باشید این بار باید سراغ پیدا کردن مشکلات فنی یخچال فریزر خود بروید . علت های مختلفی می تواند سبب این موضوع گردد که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره می نماییم .

 گرفتگی سیستم تخلیه یخچال و آسیب دیدن فلیتر آب یخچال می تواند منشا بوی بد یخچال باشد . روغن ریزی از کمپرسور یخچال فریزر که نشان از وجود مشکل در قسمت موتور یخچال فریزر دارد یکی دیگر از موضوعاتی است که می تواند منشا بوی بد یخچال فریزر باشد . نشت گاز یخچال نیز می تواند یکی دیگر از علت های بوی بد یخچال باشد. 

بدون شک این 3 علت تمام مشکلات فنی یک یخچال فریزر نمی باشد ولی می توان این سه علت را از مهمترین مشکل فنی یک یخچال فریزر دانست . آنچه در ارتباط با این مشکلات فنی مهم است این است که در هنگام مواجهه با این مسائل اگر خودمان متخصص نیستم بهتر است تا برای رفع آن با متخصصین فنی در این زمینه در ارتباط باشیم.  

 

4- خاموش ماندن یخچال به مدت زمان طولانی

اگر یخچال فریزر منزل شما به هر علتی مدت زمان زیادی خاموش بوده باشد به هنگام راه اندازی مجدد آن شاهد بوی بدی از داخل یخچال خواهیم بود . اگر مشکل فنی دیگری وجود نداشته باشد این بوی بد با گردش هوای سرد در داخل یخچال از بین خواهد رفت . در صورت از بین نرفتن بوی بد یخچال پس از چند روز باید به دنبال پیدا کردن منشا اصلی بوی بد یخچال فریزرتان باشید .

 

علت و رفع بوی بد یخچال و فریزر

 

راهکارهایی برای رفع بوی بد یخچال 

اگر مشکل بوی بد یخچال مشکلات فنی نباشد راه کارهای خانگی زیر می تواند بوی بد یخچال شما را از بین ببرد .

 

1- رفع بوی بد یخچال با جوش شیرین

رفع بوی بد یخچال با جوش شیرین یکی از بهترین روش های خانگی برای از بین بردن بوی بد یخچال می باشد . جهت از بین بردن بوی بد یخچال فریزر می توانید یک ظرف حاوی جوش شیرین را داخل یخچال قرار دهید . سعی کنید در این مدت درب یخچال را باز نکنید . پس از 8 یا 10 ساعت می توانید به معجزه جوش شیرین ایمان بیاورید . جوش شیرین در طول این مدت تمامی باکتری های موجود را به خود جذب می کند و خبری از بوی بد داخل یخچال نخواهد بود . جهت پیشگیری از بوی بد یخچال نیز می توانید به صورت دائم از یک ظرف حاوی جوش شیرین در داخل یخچال فریزر استفاده نمایید . این کار باعث می شود تا جلوی تولید بوی بد در داخل یخچال گرفته شود .

 

2- رفع بوی بد یخچال با زغال

یکی دیگر از موادی که می تواند بوی بد یخچال را از بین ببرد تکه های زغال می باشد . تکه های زغال می توانند همانند جوش شیرین بوی بد یخچال را از بین ببرند . برای این کار کافی است تکه های زغال را در یک قسمتی از یخچال قرار داده و پس از 2 روز می توانید تکه های زغال را از درون یخچال خارج نمایید .

 

3- رفع بوی بد یخچال با نوشابه

نوشابه که یکی از نوشیدنی محبوب می باشد می تواند باعث رفع بوی بد درون یخچال نیز گردد . یک لیوان پر از نوشابه در داخل یخچال می تواند کار بوزدایی داخل یخچال را برایتان انجام دهد .

 

4- رفع بوی بد یخچال با قهوه

دانه های قهوه را همه با بوی خوشایندش می شناسید . این دانه های خوشبو را می توانید برای رفع بوی بد داخل یخچال نیز استفاده نمایید .

از دیگر موادی که می تواند در رفع بوی بد یخچال موثر باشد می توان به لیمو ، سرکه ، وانیل ، میخک و ... اشاره نمود . البته امروزه بوگیرهای غیر طبیعی مخصوص در بازار برای رفع بوی بد یخچال نیز وجود دارد که می توانید از آن ها نیز برای رفع بوی بد یخچال استفاده نمایید . توصیه می کنیم قبل از خرید این نوع بوگیر ها حتما از اصالت این نوع محصولات اطمینان حاصل نمایید و سپس اقدام به خرید نمایید .

 

امیدواریم این مقاله که توسط هایپرشاین تهیه شده است، مورد استفاده شما بزرگواران قرار گرفته باشد.
همیشه در هایپرشاین خریدی با کیفیت خوب همراه با قیمت مناسب را تجربه نمایید.

 

ادامه

مجله ( blog / بلاگ ) هایپرشاین

clear-bug-div
ورود کاربران
شبکه های اجتماعی هایپرشاین
  • هایپرشاین را در اینستاگرام دنبال کنید به کانال تلگرام هایپرشاین بپیوندید دارای گواهینامه امنیتی  ssl(وبسایت امن)
کانال تلگرام هایپرشاین
"فروشگاه و سایت تخفیف هایپرشاین" هایپرشاین فروشگاه تخفیفی آنلاین و سایت اینترنتی تخفیف و خرید ارزان می باشد که از سال 92 برنامه ریزی های مدون اولیه برای تاسیس آن انجام شد. مجموعه هایپرشاین در پی برنامه ریزی های متمادی و سنجش بازار، نهایتا اوایل سال 93 فروشگاه اینترنتی و سایت تخفیف هایپرشاین را تاسیس نمود . در فروشگاه اینترنتی و سایت تخفیف هایپرشاین تنها هدف فروش نیست ، بلکه مجموعه هایپرشاین سعی می نماید بر طبق برنامه های خود سایت و فروشگاه اینترنتی را گسترش داده و سایر خدمات را نیز بگنجانیم تا آینده ای نچندان دور تمام نیاز خانوار ایرانی را بتوانبم تامین نماییم و همه بتوانند نیازهای خود را از محل کار ، منزل و ... تنها از طریق ورود به فروشگاه اینترنتی و سایت تخفیف هایپرشاین به نحو مناسبی تهیه نمایند. مجموعه فروشگاه و سایت تخفیف هایپرشاین سعی می نماید جهت نکوداشت انتخاب شما بزرگواران، تمامی محصولاتی که ارائه می دهیم قیمتی پایین تر از قیمت مصرف کننده یا بازار آن کالا را داشته باشند. امیدواریم تلاش مجموعه فروشگاه اینترنتی و سایت تخفیف هایپرشاین باعث جلب رضایت حداکثری شما بزرگواران باشد و بتوانیم خدماتی شایسته شما خوبان و همراهان همیشگی هایپرشاین ارائه دهیم. همچنین هایپرشاین برای خریدهای بیش از 1.000.000تومان، کالای شما را بطور رایگان به سراسر کشور ارسال می نماید.